Der Souls/ Soulslike Thread

ihr wisst bescheid, das wird nie nie nie nie nie langweilig für mich werden :D

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So solls auch sein. Wär doch blöd für PS4 Pro Besitzer gewesen, wozu hat man eine solch leistungsstarke Konsole.
 
Ich bin auf Media Blackout seit ich die allerwichtigste Info gelesen habe: das Spiel hat begonnen als neues Tenchu.
omfg
 
So solls auch sein. Wär doch blöd für PS4 Pro Besitzer gewesen, wozu hat man eine solch leistungsstarke Konsole.

eben :D eigentlich sollte jedes Spiel den Spieler entscheiden lassen, ob er 1080p/60FPS oder 2160p/30FPS bevorzugt. gibt ja mittlerweile auch viele bei denen das so Angeboten wird

DS3 lief zu Release nur mit 30 FPS und nach einigen Monaten kam dann irgendwann doch noch'n PS4 Pro-Patch raus der die Framerate-Begrenzung rausgemacht hat... lief dann zwar nur mit schwankenden 45-60 FPS, aber immerhin

Sekiro benutzt die gleiche Engine wie DS3 - mal schauen ob das stabile 60 FPS werden
 
Hidetaka Miyazaki hat in einem Interview erzählt, dass Sekiro fast ein Teil von Tenchu geworden wäre. Haben sich dann aber doch noch entschieden, es als eigene Marke zu entwickeln.
 
Hidetaka Miyazaki hat in einem Interview erzählt, dass Sekiro fast ein Teil von Tenchu geworden wäre.

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ich hätte niemals gedacht, daß ich das erleben werde. dachte tenchu ist für immer dead.

das da jetzt ein spiritueller nachfolger kommt, ist für mich so ein hypeding wie für diese shenmue jünger, die nach 100 jahren endlich einen dritten teil bekommen.

tenchu 1 wird für immer das stealth game sein.
 
hab vor ein paar tagen statt dark soul 3 (wills mit nem kumpel zocken) nun doch alleine mit darksouls 2 angefangen.
Puh... das die leben nach jedem tod sinken ist schon ziemlicher rotz iVm der geringen dropchance der human effigy.
hatte gestern als dritten boss die sentinels gemacht. den ersten sentinel ohne das er mir ein haar krümmt immer ritterlich in die schranken gewiesen. aber danach durchs runterspringen immer nur mit 10% leben am start... hab 4 stunden für diese f!cker gebraucht, obwohl ich die mechaniken recht schnell raus hatte.
 
Warst du schon bei Heide‘s Tower? Wenn ich mich richtig erinnere dürfte dort ein Ring zu finden sein der das ganze etwas vereinfacht. Denke mal du zockst die Sotfs Version?
 
Der ort sagt mir noch nichts. Ich belese mich was die Reihe angeht nämlich eigentlich nicht und zocke einfach drauf los - so kommen die Überraschungen, wie sie früher alle zu release erlebt haben, am ehesten rüber. Der ring klingt aber schonmal gut.

Ich zocke die steam-version (glaube auf dem neuesten stand) - weiß ehrlich gesagt nicht welche version das ist. wie gesagt, bin ein ziemlich unbelesener DS-noob :D
 
Die Gegner und das Placement sind zum Teil anders als in der Releaseversion, weiß jetzt gar nicht ob es da noch andere Unterschiede gibt.
Ist auch richtig so, blind macht immer am meisten Fun. Ohne groß was zu spoilern, Heide‘s Tower ist auch direkt von Majula aus zu erreichen.
 
ich warte immer noch auf ein Spiel von FromSoftware das solche Änderungen (neues Gegner-Placement vor allem) im NG+ anbietet

vielleicht ja bei Sekiro :D
 
Die Gegner und das Placement sind zum Teil anders als in der Releaseversion, weiß jetzt gar nicht ob es da noch andere Unterschiede gibt.
Ist auch richtig so, blind macht immer am meisten Fun. Ohne groß was zu spoilern, Heide‘s Tower ist auch direkt von Majula aus zu erreichen.

War jetzt dort und habe den Ring :) auf jedenfall hilfreich wenn man die ersten bosstries macht, damit man einfach länger zeit hat sich die moves auszugucken.
 
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So ein Twitch Streamer hat gestern als erster alle Soulsgames durchgespielt ohne ein einziges Mal getroffen zu werden

Enthält DS3 Final Boss Spoiler

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Dark Souls 1, 2, 3, Bloodborne, and Demon's Souls.

-All titles beaten in any order without taking a hit from any enemy, even hits that do not deal health damage

-Any hits would result in a complete reset of all games

-Falling damage is fine, and a single unavoidable hit is taken during Dark Souls 1
 
Mal ne Frage: Bin jetzt neu auf PC umgestiegen. Habe auf ein Laufwerk verzichtet. Wenn ich jetzt das SPiel in physischer Form Kaufe, ist dann dort ein DL code bzw Steam key dabei, so das ich es dann wie wenn ich es digital gekauft hätte einfach runterladen kann oder brauche ich ein Laufwerk. Das Spiel ist nämlich günstiger in physischer Form.

Die ersten Reviews sind btw raus. Allesamt positiv :thumbsup:

Attack of the Fanboy - 4.5 / 5 stars

Sekiro: Shadows Die Twice is a truly new expression of the design philosophy that FromSoftware has spent years refining. Shifting gears a bit in the setting, story, and gameplay, the spirit of Dark Souls is still clearly the driving factor here.

COGconnected - 88 / 100

Overall, I can’t get enough of Sekiro despite being terrible at playing it. It’s a great evolution of the Soulsborne experience with impressive new traversal and combat mechanics in a beautiful world loaded with odd characters and challenging enemies.

Daily Star - 5 / 5 stars

While Sekiro certainly shares DNA with the previous Soulsborne games, fundamental sword-fighting battle mechanic changes leave it feeling fresh. However, as the old saying goes, when you live by the sword, you die by the sword, and players need to be aware that this is a game that will see you die many, many times.

Destructoid - Unscored

It's another keeper so long as you're ready to strap in for a tough ride.

Fextralife - 8.8 / 10

Sekiro is a great realization of a fantastical Shinobi journey, with challenging but rewarding action-packed gameplay and intricate level design that encourages exploration. Sekiro stands on its own next to acclaimed Souls titles and puts FromSoftware on the action stage with a flourish. At first you hit a wall, then you become the wall the game hits against, and it feels wonderful.

Game Informer - 9 / 10

Sekiro is a wild ride through narrative twists and shocking boss battles, and an amazing triumph or crushing defeat is only ever seconds away

GameSpot - 9 / 10

From Software takes its unique brand of challenging gameplay to the stealth-action genre, and delivers something unforgettable.

GamingTrend - 95 / 100

Sekiro: Shadows Die Twice manages to live up to its monstrously high expectations in nearly every way. Its high-risk combat system is as satisfying as it is punishing, and its level design begs you to explore every inch of the world. While its locations and enemies aren't as varied as in previous From Software games, you'll hardly notice when you're locking swords with opponents across several beautiful settings. Sekiro tells an intriguing tale about loyalty and mortality packed with surprises and easy-to-miss side stories.

Hardcore Gamer - 4 / 5

Death is one of many constants players have come to expect from a From Software title alongside a well-designed world, a gameplay loop that rewards risk and experimentation, and a fair challenge.

Hobby Consolas - Spanish - Unscored

Sekiro refines the Dark Souls gameplay, adding stealth mechanics and a perfect combat system based on evading and parring attacks. The japanese setting, art style and open map design complete an amazing game, which, again, can be too difficult for some players. Review in process.

PCGamesN - Unscored

Sekiro is probably the most difficult FromSoft game since Demon’s Souls, but that’s an oversimplification. There is a moment when the new combat system just ‘clicks’ – though it’ll keep screwing with you after that point, of course – and with a little thought, observation, and determination, you’ll often be able to find some trick to give you an edge.

Polygon - Unscored

Sekiro meets me with just as much effort and enthusiasm as I’ve put into it. It lets me know I’m capable and skilled, and that I can figure it out.

PowerUp! - 9.9 / 10

I feel bad for any other games releasing in 2019 because as far as I'm concerned, Sekiro Shadows Die Twice has game of the year, all sewn up.

Saudi Gamer - Arabic - 10 / 10

Sekiro: Shadows Die Twice is a welcome change for the developer solidifying FromSoftware's skills and expertise in tackling bigger challenges and improving on past successes. A superb effort all around; whether it's the intricate combat system, the world and how you explore it, or the relentless challenge by the world and its bosses, this is an epic journey that never lets go of you. If you're looking for a challenging game with blisteringly fast action that you'll have to work hard to conquer then Don't Think Twice.

Stevivor - Unscored

Sekrio: Shadows Die Twice continues FromSoftware’s dominance, showcasing that it’s on another level when it comes creating action games in fantastical worlds. You’re going to die, and you’re go die a lot. But these brilliant gameplay systems that come together to form experiences that we don’t see in other triple-A games is why people get excited for what Hidetaka Miyazaki is doing at FromSoftware.

TheSixthAxis - Unscored

Sekiro: Shadows Die Twice is an incredible blend of story, gameplay and world design. I don't think it trumps Bloodborne, personally, but it may well be the next best game that FromSoftware has created.

TrueGaming - Arabic - 9 / 10

Sekiro gave me an overwhelming sense of freedom in gameplay as there is a whole lot of technique and tools that'll make you feel like a true Ninja once you've mastered them.

USgamer - Unscored

Little hints and echoes to FromSoft’s past output is in there for those looking hard, but Sekiro is its own one-armed animal.

I’m now several hours in, and I cannot stop thinking about it now that I’ve torn myself away for a moment.

WellPlayed - 9.5 / 10

Sekiro: Shadows Die Twice is an incredible game that was crafted from the ashes of a Tenchu reboot

Windows Central - Unscored

It's definitely harder than Dark Souls, but the sense of satisfaction you feel after defeating powerful titans is a reward in itself. The more you play, the stronger you become. I can't wait to see where this title takes me in terms of story and gameplay when I'm close to the end.
 
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